Indflytning

Læs hvordan indflytning foregår, og hvad du og dine pårørende selv skal sørge for.

Inden indflytningen skal du sørge for:

  • at få underskrevet og sendt lejekontrakten
  • at søge om boligstøtte og evt. indskudslån
  • at betale indskud og den første måneds husleje
  • at bestille en flyttebil eller lignende
  • at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer
  • at melde flytning
  • at aftale med personalet på Spentrup Ældrecenter, hvornår og hvordan indflytningen skal foregå
  • at ringe til pedellen på tlf. 2324 7985 og lave en aftale om udlevering af nøgler.

Du og dine pårørende står selv for indflytning af møbler, udpakning og ophængning af lamper, gardiner, billeder og lignende.

Det skal du have med

Når du flytter ind på Spentrup Ældrecenter, skal du have alt det med, som du har brug for. Det gælder:

  • møbler
  • gardiner
  • lamper
  • køkkenting
  • tøj
  • sengetøj
  • håndklæder
  • rengøringsmidler
  • klude
  • vasketøjskurv
  • ting til personlig hygiejne.

Hvis du har hjælpemidler, skal disse også flyttes med.

Hvis du tager din egen seng med, skal du være opmærksom på, at du selv skal sørge for at få den fjernet igen, hvis du får brug for en plejeseng i stedet.

Indflytningssamtale

Du bliver inviteret til en indflytningssamtale sammen med dine pårørende. Indflytningssamtalen finder sted tre til fire uger efter, du er flyttet ind. Til indflytningssamtalen kan vi tale om:

  • hvad der er vigtigt for dig i hverdagen
  • hvilke ønsker og forventninger du har til dit nye liv i en bolig på Spentrup Ældrecenter
  • de forskellige tilbud og muligheder på Spentrup Ældrecenter
  • dit behov for individuel hjælp, f.eks. personlig pleje.